Kontakta oss

Takshoppen är en del av TAKAB - Tak & Bygg i Falun AB Org. nr.: 556708-6094

E-postadress: info@takshopen.se


Vanliga frågor och svar om leverans.

Hur lång är leveranstiden?
 Leveranstiden varierar beroende på beställning. Vid produktbeställning är leveranstiden ca 3-6 dagar och vid beställning av komplett tak är leveranstiden ca 1-2 veckor.

Vad kostar frakten?
Frakten beräknas utifrån vikten på din beställning. Du kan se i kassan hur mycket frakten kommer att kosta för just dina varor.

Varför är inte frakten gratis?
Tyvärr är det inte möjligt att i dagsläget skicka stora kollin billigt då logistiknätet i Sverige ännu inte är anpassat efter denna typ av leveranser, men vi jobbar så hårt vi kan för att göra det billigare och enklare för er att få era varor hemlevererade.

Hur går leveransen till?
Vi levererar dina produkter hem till dig genom en tredjepartspeditör. Om du behöver vara hemma för att ta emot leveransen så kommer du att bli aviserad om detta.                                                   

Kan jag ändra leveransadress? 
I kassan kan du välja alternativet ”annan leveransadress”. Observera att det endast är möjligt med annan leveransadress vid kort- eller direktbetalning.

Hur blir jag aviserad?
Du blir aviserad av vår speditör via telefon eller post.

Kan ni ta bort ID-kontrollen vid leveransen?
Nej, tyvärr inte. Detta pga bedrägeririsk.

Kan jag ändra i min order efter att jag lagt min beställning?
Om någonting blivit fel i er order kan du kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig med din ändring, men vi kan inte lova att det alltid är möjligt.

Min vara var skadad vid ankomst – vad ska jag göra?
Varorna ska inspekteras av dig som kund vid leverans och finns synliga skador så ska dessa anmälas direkt till chauffören då det ej går att anmäla och få ersättning för transportskador i efterhand. Dessa ska även dokumenteras med foto.


Returer.

Hur gör jag för att returnera en vara?
Kontakta oss inom 14 dagar från leveransdatum med ordernummer samt returorsak.

Hur lång är ånger- och returrätten?
14 dagar från att varan togs emot.

Vad kostar returen?
Det beror på varan. Vi meddelar dig om pris när vi återkopplar till dig angående just din retur. 

 

Betalning och betalningssätt.

Kan jag ändra betalningssätt efter att jag lagt min order?
Nej, tyvärr är inte detta möjligt. Om du valt att betala via faktura kan du dock  in på ”Mitt Klarna” men BankID och välja att delbetala i efterhand eller flytta fram din betalning.

Vilka betalningssätt erbjuder ni?
Vi erbjuder följande:
Kortbetalning (Visa, Mastercard, American Express)
Klarna faktura

Klarna delbetalning

Klarna konto (direktbetalning)

PayPal

Payson faktura

Payson internetbank

Vad blir räntekostnaden på min delbetalning?
För uppgifter gällande din delbetalning ber vi dig logga in på ”Mitt Klarna”. Där finns en översikt över din delbetalningsplan och du kan även lägga in betalningar samt administrera dem direkt på nätet.

Hur går delbetalning till?
Delbetalning är ett flexibelt alternativ för dig som vill ha kontroll över dina inköp, och samtidigt vara säker på att kunna köpa det du behöver. Det finns flera olika betalningsalternativ att välja mellan och du kan när som helst under delbetalningstiden välja att slutbetala den resterande skulden i en enda betalning samt ändra summan på din inbetalning om du vill betala mer eller mindre.

Ansökan om delbetalning görs i kassan och då genomförs en kreditprövning som även skickas hem till dig per post. Om inte kreditprövningen går igenom finns andra betalningssätt att välja mellan.

När får jag min faktura?
Normalt sett får du din faktura när din beställning levererats.

 


Här finns vi

Matsarvsvägen 5
79177 Falun
Sverige
023-161 63